Ruleti puhul on samuti tegemist mänguga, mida leiab igast kasiinost, olgu see siis maapealne või veebiversioonis. Ruletti ei mängita kaartidega, selleks on vajalikud eraldi ruletilaud, keerlev numbritega ratas ja žetoonid. Ruletilaual on 36 ühtlaselt jaotatud punast (18) ja musta (18) numbriruutu ning need on paigutatud 12 joone ja 3 tulba sisse. Lisaks nendele on laual ka roheline 0-ruut (Ameerika versioonis lisaks ka 00).

RULETI AJALUGU

Rulett (prantsusekeelne sõna roulette tähendab väikest ratast) leiutati Prantsusmaal ning see pandi kokku mitmest erinevast sarnasest samal ajal mängitud mängust. Ruleti kohta on leitud kirjalikke viiteid juba alates 1758. aastast. 19ndal sajandil kasvas ruleti populaarsus nii Euroopas kui Ameerikas väga jõudsasti ning sai ruttu üheks mängitumaks kasiinomängudest. Kui algselt oli ruletirattal 36 numbrit, lisaks 0 ja topelt-0, siis 1843. aastal tutvustasid prantsuse vennad François ja Louis Blanc uut, ilma topeltnullideta ruletiratast Saksamaa spaa- ja kasiinolinnas Bad Homburgis. Selle verisooniga olid mängijate võiduvõimalused suuremad ning seetõttu hakati uut ratast kasutama pea kõigis Euroopa kasiinodes.
Kui rulett jõudis Ameerikasse, otsustati uuesti kasutusele võtta algne topeltnull, mida eelistatakse kasutada tänaseni.

Tänapäeval pakuvad pea kõik online-kasiinod ruletti, mitmed neist isegi mitut versiooni. Veebiruleti puhul on populaarsed ka live-kasiino versioonid, kus sarnaselt päris kasiino ruletile keerutab ratast krupjee. Soovitame teil aga online-ruleti puhul alati valida Euroopa ruleti laua – pidage meeles, et Ameerika versiooni puhul on rattal olemas ka topeltnull, mis teeb kasiino võiduvõimaluse Euroopa versiooniga võrreldes kahekordseks.

Ruleti erinevad variatsioonid

Euroopa rulett

See versioon on kõige sarnasem ruleti kõige algsema põhimõttega. Mängus on 36 numbrit ja lisaks 0-tasku. Euroopa ruleti puhul on kasiino eelis 2.7%.

Prantsuse rulett

Prantsuse rulett on Euroopa versiooniga peaaegu identne, kuid selle erinevusega, et Prantsuse variandi puhul hüüab krupjee kõik vastu võetud panused välja. Prantsuse ruleti puhul on kasiino eelis 2.7%.

Ameerika rulett

Ameerika ruleti laual on lisaks kõikidele Euroopa ruleti ruutudele lisaks 00-tasku. See tõstab küll sisepanuste võimalikku võidusummat, kuid samas kahekordistab maja eelist, mis tähendab, et võrreldes Euroopa ja Prantsuse ruletiga, annate kasiinole ära topeltsumma. Ameerika ruleti puhul on kasiino eelis 5.26%.

Mängu alustamine

Ruleti mänguringi alguses peavad kõik mängijad asetama oma panused. Olenevalt lauast ja mängukohast tehakse seda kas žetoonides või kohe pärisrahas. Panused asetatakse numbritega mängulauale, ennustades seda, millel kuulike ruletiratast keerutades seisma jääb.

Panustamisvõimalused

Panusetüüpe on ruletis üsna mitu ning olenevalt sellest, millele panustatakse, on ära toodud ka potentsiaalsed võiduvõimalused.

  • Kõige suurema, ehk 48.64% võiduvõimalusega panusevõimalusi on 6: panustada saab kas kõikidele paaritutele või paaris numbritele, kõikidele musta või punase värviga  numbritele või ka esimesele või teisele poolele mängulaua numbritest (1-18 või 19-36).

  • 32.43% võiduvõimalusega on võimalik panustada ühele kolmest tulbast (1-12; 13-24; 25-36) või ükskõik millisele sektorile laual (tosin ehk 12 järjestikust numbrit).

  • 16,21% võimalusega saab teha joonepanuse ehk panuse kuuele numbrile korraga (2 järjestikust rida).

  • Nurgapanused ehk neljale üksteisega küljekuti olevale ruudule tehtud panused annavad võiduvõimaluseks 10,81%.

  • 8.1% võiduvõimalusega on panus, mille mängija teeb kolmele reas olevale numbrile korraga (nt 1, 2 ja 3). Sama potentsiaal on ka panusel nimega „Korv“, kus mängija panustab korraga numbritele 0, 1 ja 2).

  • Kui panus tehakse kahele numbrile korraga (kahe numbri vahele, näiteks 2 ja 3 või 18 ja 21 või 31 ja 34 jne), siis on võiduvõimalus 5.4%.

  • Kõige väiksem võiduvõimalus (2.7%), kuid samas võidu korral ka tulusaim on panustada ühele kindlale numbrile.

Mänguraundi lõpetamine

Olles panused asetanud, paneb diiler ruletiratta keerlema ning viskab rattasse vastassuunas veerema kuulikese. Hetkel, kui kuulike ühe numbri juures seisma jääb, on mänguraund lõppenuks loetud ning mängijad, kelle panus on täppi läinud, võidavad oma panusele vastava summa või žetoonide arvu.